Előzött az internet
2009. október 12.
Az idei első félévben fordult elő először, hogy többet költöttek a brit hirdetők az interneten, mint a tévében – derül ki az IAB UK beszámolójából.
Az első félévben az egy évvel korábbihoz képest 4,6 százalékkal, 1,75 milliárd fontra nőtt az Egyesült Királyság online hirdetési piaca az IAB UK adatai szerint. A recesszió ellenére elért növekedés azt jelenti, hogy az idén január és június közötti időszakban első alkalommal volt nagyobb a webes reklámköltés a szigetországban, mint a televíziós. Az internetes reklámpiac növekedése annak fényében különösen figyelemreméltó, hogy az Egyesült Királyságban a hirdetésekre szánt összeg az első félévben az egy évvel korábbihoz viszonyítva 16,6 százalékkal csökkent.

A brit hirdetési piacon az internet már 23,5 százalékos részesedéssel bír, összehasonlításként Magyarországon 2008-ban 10 százalék körüli volt az aránya. Nincs ugyanakkor különösebb okunk a szégyenkezésre, mivel az Egyesült Királyságban világviszonylatban is a legmagasabb az internet részesedése a reklámpiacból. Az IAB UK szakértői az eredmények azt mutatják, hogy számottevő átstrukturálódás ment végbe a marketing költségvetés tervezése során, a hirdetők követik a közönségüket az internetre, amelyet egyre jobban mérhető és egyre inkább megbízható eszköznek tekintenek.

Adatkezelési tájékoztató