Káosz a reklámadónál – a Szigetet is megsarcolták
2014. szeptember 02.
Úgy tűnik, az NGM-nek és a NAV-nak is gondot okoz annak értelmezése, hogy melyik szervezetnek mikor és milyen hirdetések után kell megfizetnie az új adót.

Bár a reklámadóról szóló törvény szerint nem volt cél a fesztiválok megadóztatása, az adóhatósági összefoglaló a rendezvényszervezőket is adóalanynak nevezte. Így aztán a Sziget Kft. is kénytelen volt az augusztus közepi első határidőig befizetni a néhány millió forintra rúgó sarcot – írta meg a Népszabadság.

Reklámadó

Bizonytalanságban

A cég kért állásfoglalást a Nemzetgazdasági Minisztériumtól és a Nemzeti Adó- és Vámhivataltól is, de a lap szerint választ még nem kaptak. Kádár Tamás cégvezető azonban bízik abban, hogy a törvényalkotó tisztázza majd a részletkérdéseket, és az állásfoglalás számukra is kedvező lehet. Vagyis hogy visszakaphatják a már befizetett adót.

De nemcsak a Sziget jár hasonló cipőben, hanem sport- és kulturális szervezetek is. A lap korábban beszámolt róla, hogy az FTC-t is érintheti a reklámadó, de például a Magyar Labdarúgó Szövetség is érintettnek érzi magát, ezért ők is a minisztériumhoz fordultak a tisztázás végett.
Ha bővebben is kíváncsi, kattintson!

Adatkezelési tájékoztató