Titokban más tankönyvet használnak a tanárok
2014. november 27.
A kísérleti tankönyvekkel sok a baj, ezért összefogtak a szülők és a pedagógusok, és visszatértek a jól beváltakhoz. Ha kiderül, elmarasztalhatják őket – számol be az Index.

Az iskolák közel felében, körülbelül 1500 intézményben ma már az állam által kifejlesztett új kísérleti tankönyveket használják. Illetve kéne használniuk. Az Index által megkérdezett pedagógusok szerint baj van a könyvek újszerűségével és taníthatóságával.

Már be sem viszik a kísérleti tankönyvet, mert nincs értelme. Folyamatosan hibákba ütköznek, a mindennapi munkájukat lehetetlenítik el, csak kapkodják a fejüket – mesélte a lapnak egy vidéki iskola igazgatója, amely két évfolyamon a kísérleti tankönyveket használja.

Hozzátette, hogy a szülői munkaközösség kérte, hogy hívjanak össze egy értekezletet a tankönyvekkel kapcsolatos problémák megoldása miatt.

Példaként említi, hogy a tantárgyi integráció sehol nem valósul meg, a tananyag felépítése több helyen logikátlan. Kérik, hogy a gyerek egészítse ki a metaforát, de a könyv csak öt leckével később tárgyalja a metafora fogalmát. Egy másik budapesti iskola alsós tanára is niylatkozott a lapnak: "Már alig használom őket az órán. Sem én, sem a kollégáim nem ebből tanítanak, de a kukába azért mégsem dobhatjuk őket" - fogalmazott.

Így alakulhatott ki az a helyzet, hogy noha az állami iskolák az új tantervek szerinti évfolyamokon csak a kísérleti tankönyveket vagy egy másik ajánlott könyvet használhatnak, sok helyen a renitens (vagy inkább autonóm) tanárok valójában nem ezekből tanítanak, hanem inkább a Klebelsberg-központ által nem ajánlott, régen bevált tankönyvekből.

Adatkezelési tájékoztató