A Facebook alaposan helybenhagyta a Microsoftot
2014. december 13.
Egykoron a Microsoft is tulajdonosa volt a Facebooknak, ám később fordult a kocka: az online hirdetések piacán vetélytársak lettek, és mára Zuckerberg itt is kiütötte a Microsoftot.

2007-ben a Microsoft 240 millió dollárt fektetett a Facebookba. Steve Ballmer a Microsoft vezére attól rettegett, hogy a Google ráteszi a kezét a Facebook-ra, ezért az 1,6%-ért cserébe azt kérte, hogy a keresőóriás ne lehessen tulajdonos. Bár a Microsoft megötszörözte 5 év alatt a befektetés értékét, 2012-ben el is adták a részüket, ám stratégiailag nem nyertek az üzleten. Ma a Facebook ugyanis bejelentette, hogy hivatalosan is kikerült a Facebookból a Microsoft keresője, a Bing.

Ráadásul az online hirdetések piacán a két válallat egy ideig együt mozgott a közös fejlesztésekben, ám mostanra úgy tűnik, hogy itt is a Facebook győzedelmeskedett. A Microsoft 2007-ben megvásárolt egy online hirdetési platformot, az aQuantive-et, hogy ezt felfejlesztve egyeduralkodóvá váljon az onine hirdetési piacon, ám ez nem sikerült. Le is írták veszteségként a 6 millió dolláros vételárat, majd a Facebook 2013-ban megvette tőlük a régi verziót. Az elmúlt egy évben Zuckerberg cége ezt a platformot annyira felfejlesztette, hogy a piaci pletykák szerint, a Microsoft új vezére Satya Nadella, emiatt rúgta ki nemrég a cég teljes online hirdetési fejlesztő csapatát. Így esett kútba a Microsoft álma, hogy vezesse az online hirdetési piacot.

Adatkezelési tájékoztató