Hasznos tippek, hogyan nyűgözze le a közönséget
2015. szeptember 08.
Ha konferencián tart előadást, akkor fontos cél, hogy később is emlékezzenek önre, megkeressék kérdésekkel, üzleti ajánlatokkal. Mutatunk néhány kevésbé ismert praktikát, amelyekre érdemes figyelni.
Budapest, 2015. május 22.
Bemutató a Hoffice (home+office, vagyis otthon+iroda) elnevezésu lakásban a dolgozz otthonról mozgalom népszerusítéséért, Budapesten 2015. május 22-én.
MTI Fotó: Marjai János

Vajon a nevét és a cégét mennyire jegyzi meg a közönség?

Ennek triviális eszköze, hogy az előadás elején szerepeljen a neve, titulusa és a cégnév, valamint a végén láthatóak legyenek az elérhetőségek. Ennek a megadásánál fontos, hogy kétféle megkeresési mód is szerepeljen.

Az azonnali megkeresésre azoknak van szüksége, akiknek valamilyen projekt, üzlet már a fejében van. Ők egy telefonszámot, e-mail címet vagy weblapcímet szeretnének látni.

Vannak azonban olyan nézők is, akiknek tetszettek a hallottak, de azt még nem tudják, hogy mikor, mire lesz ez jó nekik. Őket a telefonszám és az e-mail nem érdekli, a honlap viszont igen. Nekik érdekes lehet a szakértői blog, a LinkedIn- vagy Facebook-profil is.

Az időzítésre is figyeljen

Azzal is növelhető az ismertség, ha gondosan megválasztja (amennyiben van erre mód), hogy mikor ad elő az adott konferencián.

  • Általánosságban elmondható, hogy a széleken lévő eseményekre emlékeznek a legjobban az emberek: kezdéskor, záráskor, szünet előtt, szünet után.
  • Ezzel együtt azt is érdemes figyelembe venni, hogy kezdéskor sokan még nincsenek jelen, záráskor pedig már fáradtabbak és türelmetlenebbek az emberek.
  • Ha egyszekciós rendezvényen szerepel, akkor célszerű a végén előadni, mert az még nem fárasztja le annyira a résztvevőket, és az utolsó előadó kérdésszekciója könnyen kötetlen és spontán beszélgetésbe torkollhat.
  • Ha vannak a rendezvényen szünetek, akkor az első szekció végét célszerű választani, mert akkor már mindenki jelen van, de még senki sem fáradt.

Tipp

Ha előadása után szünet következik, vagy később vannak további szünetek, akkor már ismert előadóként „networkölhet”, nem pedig mint a szürke közönség tagja. Figyeljen erre is, sokkal nagyobb jelentősége van, mint gondolná!

Elérhetőségek: a kezdő és záró oldal kevés lehet

„Sok ember ülhet úgy az előadásunkon, hogy eljött egy rendezvényre, aminek nem ismeri a pontos programját, ha pedig késve érkezett, akkor fogalma sincs, hogy kik vagyunk. Hallgat minket, érdekesnek tűnünk számára, majd elfelejti az egészet. A prezentáció záró oldalának tanulmányozásában és az elérhetőségek leírásában zavaró lehet a nézőknek, ha mi magunk véletlen kitakarjuk azt. Az is gyakori, hogy a néző inkább a kérdésekre és válaszokra figyel, majd amikor éppen leírná a kapcsolati adatokat, akkor már lekerül a képernyőről az utolsó oldal” – sorolta Rung András UX szakértő.

Tipp

A fenti problémák kezelésére hasznos, hogyha minden egyes prezentációs fólián látszik az előadó és a cég neve, valamint a legfontosabb kapcsolati pontok.

„Én évről évre lehagyom ezeket, de fel kellett ismernem, hogy a rövid távú memóriánkból úgy kerülnek át az információk a hosszú távúba, hogyha sokszor megismételjük. Ebből adódóan, ha nevünk és elérhetőségünk többször is felvillan, akkor mire eljutunk az előadás végére, már mindenki tudni fogja, hogy kik is vagyunk.

Még a legizgalmasabb prezentáció alatt is vannak üresjáratok, ilyenkor elkalandozik a tekintet, így ezek is alkalmas pillanatok arra, hogy az elérhetőségeinket feljegyezzék” – tette hozzá a webergonómiai tanácsadóként is dolgozó szakértő.

Adatkezelési tájékoztató