Idéntől a fogyasztók a lakóhelyük szerinti járási hivatalokhoz fordulhatnak fogyasztóvédelmi bejelentéseikkel, miközben másodfokon a Pest Megyei Kormányhivatal jár el ügyükben, országos hatáskörrel. A fogyasztóvédelmi panaszok benyújtása mellett a 197 járási hivatal mindegyikében tanácsok is kérhetők, például jótállási, szavatossági, panaszkezelési kérdésekben. Sokan fordulnak a fogyasztóvédelemhezA hatóságnak fontos szerepe van a lakossági fogyasztói panaszok kezelésében. A fogyasztóvédelmi szolgáltatásokat kínáló hazai cég által havonta megismételt országos felmérések azt mutatják, hogy eredménytelen reklamációt követően termékek esetén az ügyek mintegy 20, míg szolgáltatások esetén több mint 25 százaléka folytatódik fogyasztóvédelmi hatósági szinten. Összehasonlításként: békéltető testületek elé ilyen esetekben az ügyeknek mindössze 1-2 százaléka jut el. Új tájékoztatók kellenekA változás fontos feladatokat ró a szolgáltatásokat nyújtó vállalkozásokra. Ha el akarják kerülni a megtévesztő tájékoztatási gyakorlatot szankcionáló komoly bírságot, mind az ügyféltérben, mind az internetes felületeiken, mind az írásbeli panaszokra adott válaszaik megfogalmazásában változtatniuk kell.
A tájékoztatást ráadásul már nem lehet teljes mértékben sablonszöveggel megoldani, hiszen hatóságként a szolgáltatónak minden esetben a panasztevő lakhelye szerinti járási hivatal elérhetőségét kell megadnia. Település szerint az alábbi kormányzati weboldalon találjuk az illetékes járási hivatalok elérhetőségeit.
|