![]() A Szabad Szakszervezet “Augusztus 80” levélben figyelmeztette Mateusz Morawieki lengyel kormányfőt, hogy az Opel és a Fiat a következő években megszüntetheti vagy jelentéktelenné teheti lengyelországi autógyártását. A vállalatok felemás cáfolatokkal válaszoltak, írta a Napi.hu a Gazeta.pl cikkére hivatkozva. A levélben a szakszervezeti tisztviselők beszámoltak a gliwicei, tychyi és a Bielsko Biala-i Opel- és Fiat-gyáraknál uralkodó rossz körülményekről. Úgy látják, hogy a munkaadók egyre nehezebbé teszik az ott dolgozók munkakörülményeit. Arra is panaszkodnak, hogy az Opel nem tervezi új modell gyártását Lengyelországban és nem számolt be további terveiről, ráadásul most is csak a lengyelországi lehetőségek felét használják ki. Hasonló a helyzet a Fiatnál Tychyben és Bielsko Bialában. A szakszervezeti levél szerint amióta Olaszországba vitték Lengyelországból a Panda miniautó gyártását, a termelés folyamatosan szűkül, és az ígéretek ellenére nincs új modellje a cégnek a gyár számára. Szijjártó: hazánk az autóipar európai fellegvára maradSzijjártó Péter viszont szemernyit sem pesszimista.
hangsúlyozta az MTI tudósítása szerint a külgazdasági és külügyminiszter kedden, Székesfehérváron, az Arconic-Köfém Kft. 35 milliárd forint (137 millió dollár) értékű új, 17 ezer négyzetméteres gyártócsarnokának alapkőletételi ünnepségén. Szijjártó Péter kiemelte, hogy a beruházásnak köszönhetően félmillióval több alumínium kerékterméket fognak gyártani az amerikai Arconicnál, és minimum 200 új munkahely jön létre. Megjegyezte, hogy a magyar kormány fejlesztési adókedvezményt biztosított a fejlesztéshez, ami 8,3 milliárd forintot jelent majd a cégnek. Chip Blankenship, az Arconic Inc. vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy mióta 1993-ban megkezdték magyarországi tevékenységüket, több mint 550 millió amerikai dollárt fektettek be, és jelenleg 2300 embert foglalkoztatnak. |