Magával szúr ki az a vállalkozó, akinél nem lehet kártyával fizetni
2021. július 20.
Érezhető hátrányt jelenthet, ha csak készpénzes fizetés lehetséges.

Hatalmas lökést adott a koronavírus-járvány a digitális fizetési megoldások elterjedésének, a további előrelépés azonban csak a közérthető, segítő jellegű edukációval valósulhat meg – mondta a Mastercard üzletfejlesztési igazgatója, Berkes Tibor a Portfoliónak. A szakember szerint a digitális fizetés mára ráadásul versenyképességi kérdéssé is vált: az a vállalkozó, aki nem hajlandó biztosítani a lehetőséget, könnyen a körön kívül találhatja magát.

Nagyon sok tényezőn múlik, hogy egy vállalkozás mikor vezeti be a digitális fizetést. Sok esetben az időhiány és a bonyolultnak vélt telepítés jelent az érintettek számára akadályt, de sokan a költségektől is tartanak. Pedig sokkal nagyobb lehet a kieső bevétel, ha valaki azért nem vásárol az adott üzletben, mert nem lehet elektronikusan fizetni – ilyen vásárlóból pedig egyre több van. Ma már a fogyasztók számára a digitális fizetés nem egy plusz, hanem alapelvárás a vállalkozások méretétől és profiljától függetlenül – mondta a szakember a portálnak.

A fogyasztók évek óta formálódó fizetési szokásait ráadásul nagymértékben átalakította a járvány, amely még jobban kiélezte a digitalizáció versenyképességi vonatkozásait. Elég ehhez csak az elmúlt évet megnézni, még akkor is, ha a pandémia miatt közel sem szokványos üzleti évről van szó. Sok vállalkozás számára a digitalizáció jelentette az egyetlen menekülési utat. De ettől függetlenül, az elmúlt évek trendjei is azt mutatják, hogy versenyelőnyt jelent az, ha valaki többféle fizetési opciót – és ezek között digitális megoldásokat is – biztosít vásárlóinak.

A kártyatársaság kutatása szerint a pandémia idején előtérbe kerültek a készpénzmentes fizetési megoldások:

  • a megkérdezettek közel kétharmada, mintegy 62 százaléka gyakrabban fizetett bankkártyával, mint a pandémia előtt.
  • 17 százalék azok aránya, akik korábban kizárólag készpénzzel fizettek, de most már a kártyát is használják, és
  • a túlnyomó többség (82%) a jövőben is élni akar a kártyás fizetés lehetőségével.

Idén január elsejétől egyébként az online kasszára kötelezett kereskedőknek és szolgáltatóknak kötelező biztosítani a bankkártyás/elektronikus fizetés lehetőségét.

Adatkezelési tájékoztató